Както и от модели, които не са навършили 16 години
Снимка: Guliver / Getty Images
Част от най-големите модни марки вече няма да използват прекалено слаби манекенки или модели, които не са навършили 16 години. Това решение взеха френските корпорации „Керинг” и LVMH, които притежават брандовете „Гучи”, „Сен Лоран”, „Диор” и „Луи Вюитон”, пише Мениджър Нюз.
Модните империи приеха харта с новите правила в навечерието на Седмицата на модата в Ню Йорк – едно от най-важните събития в браншовия календар. Правилата в хартата гласят още, че марките ще предпазват моделите и няма да налагат образци, които предразполагат публиката от подражатели към хранителни разстройства като анорексията или булимията.
Новият правилник ще забранява наемането на модели, които носят дрехи под размер 34 за жени и под 44 за мъже. Момичета под 16 години няма да бъдат наемани в ревюта и фотосесии за възрастни.
Хартата съответства на закон, приет във Франция още преди 2 години, който ограничава наемането на прекалено слаби момичета в модната индустрия. Той предвижда шест месеца затвор за нарушителите, както и глоби, достигащи до 75 000 евро.
През октомври малки и големи деца ще могат да се включат в разнообразните събития на „Сцена Централни хали“.
Снимка: Kaufland
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари